Cthulhu : notre poulpe vaincra !

Inspis, théories, conseils ...
Blakkrall
Dieu des girouettes

Re: Cthulhu : notre poulpe vaincra !

Message par Blakkrall » jeu. mars 14, 2019 3:35 pm

Ok merci.

J'ai vu un scénario de @JeePee nommé le mystère de Greenwater. Vous connaissez ?
When you have to shoot, shoot, don't talk.

PM
Dieu de l'Annonciation

Message par PM » jeu. mars 14, 2019 4:26 pm

KS imminent pour un nouveau recueil de (5 à 7) scénarios situés dans les années 20, de Golden Goblin.

La preview du KS
An Inner Darkness

This is collection of Classic 1920’s era scenarios of 7th edition the Call of Cthulhu Roleplaying Game (published by Chaosium, Inc) with several goals in mind. We hope to present well researched, historically accurate and challenging adventures, with a slightly darker, harsher and more brutal tone than our fans might be used to. For Golden Goblin Press, this will be a more mature book, one focused on adult themes, designed to spark deep conversations among your players for years to come.

Tristan
Panthéon

Message par Tristan » jeu. mars 14, 2019 5:38 pm

Des scénarios "à message"...

Ca sera intéressant de voir comment ils se dépêtrent de ce concept.

Mieux que dans l'anthologie sur Red Hook, j'espère - et à vue de pif, je dirai que c'est plus facile de faire du "à message" avec des nouvelles qu'avec du scénario de jeu de rôle, mais je peux me tromper sur ce point.

Je vais payer pour voir, en tout cas.

chamochin
Initié

Message par chamochin » jeu. mars 14, 2019 6:07 pm

Je viens de voir ça, sur le forum d'en face:

http://www.sans-detour.com/actualites/c ... ecommande/

L'approche de jouer les cultistes comme le systeme (HITOS), je ne connais pas.

Tristan
Panthéon

Message par Tristan » jeu. mars 14, 2019 6:15 pm

Yusei a écrit :
jeu. mars 14, 2019 1:26 pm
Tristan a écrit :
jeu. mars 14, 2019 12:57 pm
chacune de ces approches bouffe de plus en plus de place.
De place dans le livre, certes, mais ce n'est pas forcément grave...
Par contre, de place dans le cerveau et dans le planning de lecture, c'est ce qui me fait dire que c'est inexploitable. Mon côté OCD fait que si on me donne un plan historiquement réaliste de l'ambassade, et une description incluant la couleur des rideaux, je vais vouloir m'en servir, et je serai content de l'avoir fait, mais en jeu mes joueurs ne s'en rendront pas compte. Par contre, ça va me prendre du temps de cerveau qui va se ressentir sur le reste de la partie.

Ce n'est pas pour dire qu'il serait Mal de mettre plein de détails historiques dans ses scénarios, si on en est capable, mais pour moi ce n'est pas une bonne façon de faire (même si c'est ce que j'ai tendance à faire) et ça devrait venir en dernier.

(C'est un peu différent, bien sûr, quand tu dois publier le scénar, puisque là tu auras toujours quelqu'un pour te dire qu'à cette époque l'ambassade était ailleurs, et que les rideaux étaient bleus.) 

Ce serait sans doute plus pertinent dans un supplément sur la France, mais il y avait dans le premier Guides des années 20 un truc génial qui n'a pas été repris ensuite : une liste de marques et de slogans publicitaires de l'époque.

La plupart de ces noms ne disaient pas grand-chose de ce côté de l'Atlantique, mais la même chose pour la France ferait sans doute remonter des noms à moitié oubliés...

Je suis sûr qu'en creusant un peu, on peut en trouver un gros paquet au-delà de Banania et Dubonnet, les premiers qui me viennent en tête...

Pathé
Gaumont

Poulain
Suchard
Menier

Michelin et le bibendum

(Et une part de moi me dit que si on peut créer une archive de jingles radio et de slogans publicitaires de l'époque et la mettre en libre de droits sur le net... Bref.)

Yusei
Dieu en cavale

Message par Yusei » jeu. mars 14, 2019 6:55 pm

Tristan a écrit :
jeu. mars 14, 2019 6:15 pm
Et une part de moi me dit que si on peut créer une archive de jingles radio et de slogans publicitaires de l'époque et la mettre en libre de droits sur le net... Bref.
À une époque, j'avais pour projet de reprendre des archives de journaux pour y intégrer des graines de scénario sous la forme d'articles... effectivement j'avais trouvé que les pubs qui y étaient publiées étaient fascinantes. Je ne me souviens pas de slogans en particulier mais j'avais adoré le nombre de pubs ressemblant à nos "baumes au beurre de karité", mais avec des produits radioactifs dedans.

Blakkrall
Dieu des girouettes

Message par Blakkrall » jeu. mars 14, 2019 6:59 pm

J'en ai trouvé quelques uns dans de vieux almanachs des années 30. Souvent des trucs au radium.
When you have to shoot, shoot, don't talk.

Tristan
Panthéon

Message par Tristan » jeu. mars 14, 2019 7:37 pm

Oui, le radium est resté à la mode jusqu'au milieu des années 40, voire jusqu'aux années 50...

Loris
Dieu des cataphiles argentiques

Message par Loris » jeu. mars 14, 2019 7:41 pm

Lefevre-Utile !

Ne prenez pas le volant sans un bon verre de Suze !

C’est pas dur de choper une pile d’exemplaires de l’Illustration en brocante. Les pubs sont le truc le plus amusant qu’on y trouve.
"Over the centuries, mankind has tried many ways of combating the forces of evil... prayer, fasting, good works and so on. Up until 'DooM', no one seemed to have thought about the double-barrel shotgun. Eat leaden death, demon!"
~Terry Pratchett

7Tigers
Dieu en cours d'affectation

Message par 7Tigers » jeu. mars 14, 2019 8:33 pm

Les détails de
BERLIN: THE WICKED CITY
Unveiling The Mythos in Weimar Berlin
Spoiler:
MSRP $44.99 => le pdf est en général à 1/2 prix, soit 20€, à valoir sur le prix du livre si le tout est acheté sur Chaosium.com.
Les fauchés/patients peuvent attendre la sortie physique en France d'ici août, Phiphi & Trollune pouvant fournir le pdf avec le livre, via Bits and Mortar.

Color hardcover
272 pages
By David Larkins with Mike Mason & Lynne Hardy

The Wickedest City on Earth

In the aftermath of the Great War, Berlin maintains a reputation for licentiousness. A place where anything can be had for the right price. It is a city of both hedonism and business; its streets overflow with disabled veterans, prostitutes, destitute immigrants, and political agitators—all rubbing shoulders with buttoned-down businessmen, scholars, and artists. The gutters run with the blood of political assassinations, where Communists and völkisch Nationalists clash with each other and the police. Long into the evenings, Berlin’s world-famous cabarets offer music, dance, and titillating entertainment in stark contrast to the gray buildings that run on for endless miles along the sprawling city’s byways.

Into this bubbling stew, Berlin The Wicked City introduces the weird elements of the Cthulhu Mythos—a hotbed of secret organizations, sinister cults, and half-whispered lore. Amid the wicked air of the world’s capital of sin, the very nature of what it means to be human is questioned. And as the city hurtles toward its inevitable dark destiny, the oppressive atmosphere pushes the sanity of investigators to its breaking point.

This book presents an overview of 1920s Berlin as it would be experienced by visitors and residents of the time. Guidelines are presented for creating investigators for Berlin-centric campaigns, as well as investigator organizations to help bind groups together. Find notable personalities, key locations, and a system for generating details of the urban landscape on the fly. With the city’s crime and punishment, underworld, and high culture detailed, the tools provided help the Keeper gain an understanding of what makes Berlin unique—and dangerous.

Three scenarios, spanning the history of Berlin between the end of the Great War and the rise of Adolf Hitler and the Nazi Party, contain colorful details of Berlin and its inhabitants, and may be run as stand-alone adventures or linked together to form a mini-campaign.

In The Devil Eats Flies, Germany teeters on the brink of economic ruin and political chaos. The ghost of a madman stalks the city, turning its own citizenry against itself. To stop a demonic spirit and save a Russian princess in exile, the investigators must strike a bargain with other sinister forces and ask themselves: who else are we prepared to see die in order to save the city?

Dances of Vice, Horror, and Ecstasy takes place in the city’s golden years, when Berlin becomes superficially stable and prosperous again. A bungling sorcerer, a debauched dancer, and a strange cult of gnostic Saturn-worshippers threaten to put all of that to an end and turn Berlin into a pit of madness and depravity.

Schreckfilm sees Berlin racing toward its grim future. The investigators come face to face with a shadowy cabal of the city’s movers and shakers, determined to turn the city’s world-famous film industry toward ill ends. Trapped in a labyrinth of their own making and hounded relentlessly by dark forces beyond their ken, the investigators must confront the fundamental question of what is real and what is illusion.

For Mature Readers: This book deals with mature themes, including drugs and sex, and is intended for mature players.
Forum officiel pour la VF de RuneQuest: Roleplaying in Glorantha

Guts of Darkness
Ascendant

Message par Guts of Darkness » jeu. mars 14, 2019 9:49 pm

7Tigers a écrit :
jeu. mars 14, 2019 8:33 pm
For Mature Readers: This book deals with mature themes, including drugs and sex, and is intended for mature players.
Je me disais bien que les meurtres rituels et les créatures qui rendent fou étaient un truc pour les jeunes.

I'm A Bad Guy So You Say I Have To Learn
I'm A Good Guy When You Have Something To Earn
Keep Your Double Edged Sword Dipped In Paranoid Lies

chaosorcier
Dieu anti-Jamy

Message par chaosorcier » ven. mars 15, 2019 4:47 am

Image

Jamais vu cette marque dans les rayons cependant le slogan est resté en tête. C'est dans Mors Ultima Ratio que je pense avoir vu les premières reprises de pubs d'époque pour inspirer le lecteur (avec radium) et ça aidait.

Petit trucs sympathiques pour l'ambiance et aussi de se mettre dans le bain de savoir ce qu'on écoutait dans les bars, lisait dans les salons et ou aller se soigner.
Ninjak: "Why is it whenever i employ a stratagem, the idiot i use it against labels me a coward ?"

X-O Manowar 7# (2012)

Tristan
Panthéon

Message par Tristan » ven. mars 15, 2019 7:01 am

PM a écrit :
jeu. mars 14, 2019 4:26 pm
KS imminent pour un nouveau recueil de (5 à 7) scénarios situés dans les années 20, de Golden Goblin.

La preview du KS
An Inner Darkness

This is collection of Classic 1920’s era scenarios of 7th edition the Call of Cthulhu Roleplaying Game (published by Chaosium, Inc) with several goals in mind. We hope to present well researched, historically accurate and challenging adventures, with a slightly darker, harsher and more brutal tone than our fans might be used to. For Golden Goblin Press, this will be a more mature book, one focused on adult themes, designed to spark deep conversations among your players for years to come.

Et voilà, il est lancé

https://www.kickstarter.com/projects/go ... n=a3f3d96a

Hudson

Message par Hudson » ven. mars 15, 2019 8:51 am

chaosorcier a écrit :
ven. mars 15, 2019 4:47 am
Image

Jamais vu cette marque dans les rayons cependant le slogan est resté en tête. C'est dans Mors Ultima Ratio que je pense avoir vu les premières reprises de pubs d'époque pour inspirer le lecteur (avec radium) et ça aidait.

Petit trucs sympathiques pour l'ambiance et aussi de se mettre dans le bain de savoir ce qu'on écoutait dans les bars, lisait dans les salons et ou aller se soigner.

Pour vous culturiser un peu plus  :mrgreen:

André Dubonnet dans la Grande Guerre et Après
Le monde se divise en 2 catégories :
Ceux qui ont un pistolet chargé, et ceux qui creusent...

Toi...tu creuses 8)

Tholgren

Message par Tholgren » ven. mars 15, 2019 9:19 am

7Tigers a écrit :
jeu. mars 14, 2019 8:33 pm
Les détails de
BERLIN: THE WICKED CITY
Unveiling The Mythos in Weimar Berlin
Spoiler:
MSRP $44.99 => le pdf est en général à 1/2 prix, soit 20€, à valoir sur le prix du livre si le tout est acheté sur Chaosium.com.
Les fauchés/patients peuvent attendre la sortie physique en France d'ici août, Phiphi & Trollune pouvant fournir le pdf avec le livre, via Bits and Mortar.

Color hardcover
272 pages
By David Larkins with Mike Mason & Lynne Hardy

The Wickedest City on Earth

In the aftermath of the Great War, Berlin maintains a reputation for licentiousness. A place where anything can be had for the right price. It is a city of both hedonism and business; its streets overflow with disabled veterans, prostitutes, destitute immigrants, and political agitators—all rubbing shoulders with buttoned-down businessmen, scholars, and artists. The gutters run with the blood of political assassinations, where Communists and völkisch Nationalists clash with each other and the police. Long into the evenings, Berlin’s world-famous cabarets offer music, dance, and titillating entertainment in stark contrast to the gray buildings that run on for endless miles along the sprawling city’s byways.

Into this bubbling stew, Berlin The Wicked City introduces the weird elements of the Cthulhu Mythos—a hotbed of secret organizations, sinister cults, and half-whispered lore. Amid the wicked air of the world’s capital of sin, the very nature of what it means to be human is questioned. And as the city hurtles toward its inevitable dark destiny, the oppressive atmosphere pushes the sanity of investigators to its breaking point.

This book presents an overview of 1920s Berlin as it would be experienced by visitors and residents of the time. Guidelines are presented for creating investigators for Berlin-centric campaigns, as well as investigator organizations to help bind groups together. Find notable personalities, key locations, and a system for generating details of the urban landscape on the fly. With the city’s crime and punishment, underworld, and high culture detailed, the tools provided help the Keeper gain an understanding of what makes Berlin unique—and dangerous.

Three scenarios, spanning the history of Berlin between the end of the Great War and the rise of Adolf Hitler and the Nazi Party, contain colorful details of Berlin and its inhabitants, and may be run as stand-alone adventures or linked together to form a mini-campaign.

In The Devil Eats Flies, Germany teeters on the brink of economic ruin and political chaos. The ghost of a madman stalks the city, turning its own citizenry against itself. To stop a demonic spirit and save a Russian princess in exile, the investigators must strike a bargain with other sinister forces and ask themselves: who else are we prepared to see die in order to save the city?

Dances of Vice, Horror, and Ecstasy takes place in the city’s golden years, when Berlin becomes superficially stable and prosperous again. A bungling sorcerer, a debauched dancer, and a strange cult of gnostic Saturn-worshippers threaten to put all of that to an end and turn Berlin into a pit of madness and depravity.

Schreckfilm sees Berlin racing toward its grim future. The investigators come face to face with a shadowy cabal of the city’s movers and shakers, determined to turn the city’s world-famous film industry toward ill ends. Trapped in a labyrinth of their own making and hounded relentlessly by dark forces beyond their ken, the investigators must confront the fundamental question of what is real and what is illusion.

Je n'oublie pas que dans l'excellent et très Pulp "Livre des révélations" de notre Grand-Ancien-à-nous-qu'on-a (Tristan L.) il y a un très chouette passage à Berlin ! Par contre je ne sais plus quelle année exactement...

Bon, en tout cas, je suis hypé, je vais le prendre ! :mrgreen:
"The world is indeed comic, but the joke is on mankind." H.P. Lovecraft

Répondre