RuneQuest Glorantha: Cachez ce canard que je ne saurais voir

Inspis, théories, conseils ...
Répondre
Seigneur Ombre
Dieu en cours d'affectation

Re: RuneQuest Glorantha: Cachez ce canard que je ne saurais voir

Message par Seigneur Ombre »

Mugen a écrit :
lun. mars 02, 2020 1:25 pm
Les 10 euros par rune sont assez raides, aussi...

Ahh j'avais mal regardé, j'avais l'impression que c'était 7$

Mugen
Dieu des bottes de cuir

Message par Mugen »

Seigneur Ombre a écrit :
lun. mars 02, 2020 1:26 pm
Mugen a écrit :
lun. mars 02, 2020 1:25 pm
Les 10 euros par rune sont assez raides, aussi...

Ahh j'avais mal regardé, j'avais l'impression que c'était 7$

Oups, c'est des $.

Each rune will cost an additional $10 Once the campaign is complete, we will send you an email requesting your choice of runes.

Au final, le joli bouclier de la photo coûte 910$.

EDIT : ah, pardon, les 10$ c'est pour le bouclier...

EDIT2 : cela dit, à l'heure où j'écris, il y a un souscripteur, pour 277 euros.
Mais j'ai du mal comment il a fait son compte...
-1 Porte-Document RQ avec 1 Rune, 1 Cthulhu et 7 pins ?
Sois satisfait des fruit, des fleurs et même des feuilles,
Si c'est dans ton jardin à toi que tu les cueilles.
Ne pas monter bien haut peut-être, mais tout seul.

7Tigers

Message par 7Tigers »

La video du "Lore of Glorantha with Sandy Petersen and Jeff Richard" d'hier soir, avec des coin-coins inside bien sûr:

Pensez à activer les sous-titres VO "automatiques (via reconnaissance vocale)"en bas à droite (CC)!

Pour la réponse à ma question sur la reprise du comic Prince of Sartar: pas de sitôt, faute de temps, surtout avec la nouvelle version de Pendragon dans les tuyaux :cry:

Produits RQG à venir à partir de la 26ème minute (dont la confirmation que Loïc Muzy va participer, à sa demande, aux illustrations du bouquin de Cultes).

Pour télécharger le transcript:
https://downsub.com/?url=https%3A%2F%2F ... zUMFruRZkc
Forum officiel pour la VF de RuneQuest: Roleplaying in Glorantha

tauther
Dieu des animaux qui bavent

Message par tauther »

Merci pour la video! C'est sympa de voir la liste des questions : on peut faire du fast forward pour aller ecouter les réponse qui nous interessent.
J'ai noté et plus de ce qui a ete dit a Roliste TV, le Grazelander sourcebook...

7Tigers

Message par 7Tigers »

La partie du transcript (un peu nettoyé) sur les produits à venir, par Jeff Richard:
Jason Durall is the line editor for RuneQuest and he handles the bulk of the regular publications so he's got the Smoking Ruin at the printer and it should be showing up at stores as quickly as it comes out of Lithuania.

The next book that goes in from regular production is the Pegasus Plateau which is another group of scenarios.
We're really trying to load up on scenarios for the new RuneQuest.

Then we've got the RuneQuest Starter Set, very similar to the Call of Cthulhu box set that basically gives you everything you need to have to start playing RuneQuest in a box.
So it's got a solo adventure, it's got pre gens, it's got a Johnstown city book and a group of adventures that take place in the Johnstown area.

And then my big project.
Jason's got a number of other projects that he's working on: he's got a Grazelander campaign book, there is a Arms and Equipments book and so forth.
Then there's the books that I'm working on which is getting the art finished on the Cults book and we've got some very very exciting news on the artists, late artists that we'll be finishing that book up.
We just have to wait for him to finish up the Malleus Monster, awesome, but we're looking at working with Loïc Muzy. [..]
We're looking at getting the Cults book out by the end of the year.

We've got the Red Book of Magic which is the this list of all the spells for rune magic and spirit magic for all of the cults that appear in the Cults book plus some spells that do not appear in the Cults book so it's basically a one stop reference for for spirit and rune magic.

Then I have the RuneQuest Campaign book which wind up with a better title than that but this is basically Boy King for RuneQuest so it's the hero wars' campaign.

And i've got i'm working with Chris Klug on finalizing the the narrative mechanics for heroquesting in RuneQuest.
We've got the mechanics of your rewards and what sort of benefits you get from it but what we've been really working on is on narrative, how to have GM's and players that really don't know anything about Glorantha and mythology beyond what's in the core book or maybe the Cults book, maybe ...
Oh the challenge for Glorantha is there's so much stuff in there and no one wants to read a thousand pages - well maybe some people do but but a new GM doesn't so what we've realized is the problem with heroquesting ... we had the mechanical side of this finished a long time ago and you've [you = Sandy] solved it the mechanical side of it you solved it before, Greg solved it before, lots of people had solved it, you know what sort of cool benefits, what sort of cool things do I get out of a heroquest...
yeah the real trick was is the how do we give tools to a GM to be able to create these mythological feeling, it adventures yeah that follow more of a story tale myth logic than regular gaming logic, how do we give them the tools to do that and how do we let them create adventures without having to know a lot about Gloranthian mythology and so I've been working with Chris to finish that up and we think we will have our expectations.
We will have the final text and mechanics ready for Gen Con and then it goes in art so those are my special projects right now and I think they're all pretty cool ones.
I mean how long have most of these been promised Sandy? Well I mean we were promising them back in 1981!

kridenow

Message par kridenow »

L'impasse sur la sorcellerie me laisse penser que c'est pas demain la veille que de nouveaux produits sur les Lunars vont sortir.
À moins bien sûr que tout le monde se soit planté sur les Lunars depuis un quart de siècle (ce qui est toujours possible).
/Pierre

Uzz
Initié

Message par Uzz »

Les lunar c'est surtout un gros mix theisme/mysticisme/sorcellerie/magie spirituelle depuis longtemps. Mais effectivement y a pas de supplément spécifiquement lunar à l'horizon.

7Tigers

Message par 7Tigers »

Aux dernières nouvelles, effectivement, les régions Lunars ne sont pas dans les priorités 2020/21, les régions étant prévues d"êtres détaillées progressivement en partant de Sartar (d'où les sourcebooks à venir pour Grazelands, WhiteWall, Heortland...).
Après, en attendant, on aura forcément pas mal de nouvelles info sur les Lunars dans le bouquin des Cultes et le livre de Campagne...

kridenow

Message par kridenow »

Uzz a écrit :
mer. mars 04, 2020 8:53 pm
Les lunar c'est surtout un gros mix theisme/mysticisme/sorcellerie/magie spirituelle depuis longtemps. Mais effectivement y a pas de supplément spécifiquement lunar à l'horizon.
Ce que je veux dire c'est que sans coup de focus préalable sur la sorcellerie, y a aucune chance de voir un supplément Lunar. Parce que je doute foncièrement que c'est à travers le prisme Lunar que la sorcellerie de cette version de RQ sera développée.
/Pierre

7Tigers

Message par 7Tigers »

Pendant 11 jours, jusqu'à -40% sur les pdf RuneQuest classics / HeroQuest (y compris les 2 bouquins sur Sartar, celui sur Pavis, les 2 Red Cow) sur DTRPG:

RQ https://www.drivethrurpg.com/rpg_gmsday ... =1&sort=4a
HQ https://www.drivethrurpg.com/rpg_gmsday ... =1&sort=4a
Wyrms Footnotes #15 https://www.drivethrurpg.com/product/10 ... _0_0_31817
HeroQuest: Dragon Pass Gazetteer https://www.drivethrurpg.com/product/89 ... _0_0_31817
HeroQuest: Blood Over Gold https://www.drivethrurpg.com/product/50 ... _0_0_31817
Stafford Library https://www.drivethrurpg.com/browse.php ... from=&pto=
Et autres volumes: https://www.drivethrurpg.com/browse/pub ... =4a&page=1

7Tigers

Message par 7Tigers »

Pour les fans des Lunars, et alors que de toutes façons, la jambe gauche est systématiquement touchée, les dés rouges **officiels** Q-Workshop de localisation des coups sont arrivés dans les boutiques françaises:

Image

Dispo par exemple, chez Phiphi.

En non officiel, des Newtlings par Kensytus

Image

Pour rappel, par Jeff:
For those who might be interested, here’s some comparative numbers on the Lesser Tribes of Prax that won’t be appearing in the Guide to Glorantha. All numbers are of course approximate but give a good feel for the comparative sizes of the Lesser Tribes.

Basmoli – 2500
Bolo Lizard Folk -2100
Cannibal Cult – 1000
Men-and-a-Half – 3000
Newtlings – 3000
Ostrich Clan – 1200
Pavis Survivors – 1200
Rhinocerous Riders – 18000
Unicorn Women – 1000
+, selon le wiki:
7,000 live in the Bottomland Marsh in the Holy Country

kridenow

Message par kridenow »

Les coups dans les jambes étaient symboliques de Runequest, lorsque j'utilisais ces règles pour Glorantha.
Les dés Q-Workshop sont toujours jolis et je les ai tous (tous ceux amenés par des joueurs) trouvés illisibles/peu lisibles à la table, quelque soit la série que j'ai pu voir à l'usage.
/Pierre

7Tigers

Message par 7Tigers »

Rhinocerous Riders – 18000
Par Sandy Petersen dans le Digest des années 90:
The Rhino riders are a solitude-loving folk, who generally live in small family groups.
Both the other Praxians and the Rhino folk themselves agree that this is what led to their near-demise, as other, better-organized, peoples bushwhacked the Rhino folk and overcame them one by one.
The Rhino Riders still live in small family groups, but they are now organized into septs, and in any given area, all the family groups of a sept are generally no more than an hour's ride from the next family group, and if a family is raided, the avenging Rhino patrols are on the move soon.

The Rhino riders are still the hardest to beat in a fight of any people in Prax, and that accounts for their continued survival, despite the limitations of their beasts.

At the Dawn, the Rhino Riders were as large and as important as any of the other five -- if someone had invented a Nomad Gods game for the First Age, it would have included the Six Great Tribes of Prax.
And probably would have had Plains Elk, Nose-Horn, and Long-Noses among the Independents.

BREEDING SPEED OF RHINOS

Breeding occurs year-round, and the gestation period is a year and a half.
The calf weighs 40-65 kg (90-150 lbs) and is wobbly for 2-3 days.
When alarmed, the calf runs _ahead_ of its mother, unlike most other herd beasts, which follow their mothers.
Weaning commenses at only 2 months, but nursing continues sporadically for over a year.
Females give birth every 2-3 years, and drive off their latest calf just before they give birth.
Sexual maturity comes at 4-5 years, but females won't have their first calf till they're 7 or so, and most males won't mate till they're at least 10-12.
They live up to 40-50 years, and females remain fertile almost till they die.

Most important is that rhinos live a very long time, and have a very long breeding lifespan -- a female rhino will breed the age of 7 till 40 or more, which means it will have 11-17 calves in its lifetime, assuming she never twins.
A high llama cow stops breeding at age 20 or so, breeds every two years, and is sexually (but not physically) mature at age 3.5 -- in her lifetime, she'll have about 6-10 calves.
Bison and sables have similar numbers, though impalas do breed somewhat more quickly.

It is not breeding rate that determines a beasts' ability to dominate terrain -- it is a combination of breeding rate and longevity/hardiness.
All animals reproduce more quickly than their environment can handle.
Rhinos are no different.

Rhino Riders are kept small in numbers because of their original social system, not because of their animals.
The Rhino riders are a solitude-loving folk, who generally live in small family groups.
Both the other Praxians and the Rhino folk themselves agree that this is what led to their near-demise, as other, better-organized, peoples bushwhacked the Rhino folk and overcame them one by one.
The Rhino Riders still live in small family groups, but they are now organized into septs, and in any given area, all the family groups of a sept are generally no more than an hour's ride from the next family group, and if a family is raided, the avenging Rhino patrols are on the move soon.

They have tiny little "herds", occasionally consisting of just one rhino, the father's personal steed!
Alone among the Praxian tribes, they often keep foreign animals to _milk_, rather than to fatten for slaughter.
They probably eat more vegetable matter than any other tribe, but this doesn't mean they don't like to hunt.
They do, but their steeds aren't suitable for all hunting styles.
So they are hunter-gatherers, like other tribes who cannot live off their beasts.
This, too, is the Way of Waha.

A rhino rider is "living off his beast" when he uses it to hunt and defend his family just as much as is a bison rider living on bison steaks and kvass.
The rhino survives because its owner tends it, and the owner survives because the rhino supports him.

Q: how does a Wastes and Prax rhino look like?

A: They are traditionally considered to be like the African White Rhino (two horns).
I do not believe there are two rhino species in the Wastes.
I know that there are several species of Pamaltelan rhinos, including the infamous Indricotherium.
I expect to find jungle rhinos (like the one-horned Indian variety) in Fethlon.
In fact, I fully expect to find rhino hsunchen there!

Q: What’s the Rhino Graze in the Wastes?

A: Do you mean the Rhinoceros Rocklands? That boulder strewn region is where Great Rhino was killed in the Gods War.
His spirit is strongest there and it has the best grazing for Rhinos.
It is a natural pilgrimage site for the thinly spread Rhino Tribe.

A2: Don’t forget that good grazing for one beast might not be good for another.
Some might prefer arid conditions, others boggy areas, others shrubby, others tall grassland and so on.
Prax and the Wastes are full of different terrain types, they are not one huge sea of chapparral.

Q: Who killed the Great Rhino?

A: Borderlands tells us:
The Great Rhino was either the Founder of the Rhino Riders of the Father of the rhinos themselves. He was slain in the Godtime, but was resurrected after the fall of Old Pavis to help break down the walls of the city. He gave his aid freely, but would never work against his children.
The answer is anyone you like as long as it adds to you game. That Great Rhino’s spirit was recovered and was able to be brought into the Middle World means that it wasn’t destroyed completely. So it could have been a God’s War fight, the coming of Death, monsters in the Great Darkness, etc.
En plus récent, par David Scott:
Under the Covenant, rhinos behave like herd beasts.
One of the effects the Covenant has is let undomesticated animals live in much closer proximity than normal.
So normally solitary rhinos will happily live in tight herds.
As soon as a wild beast enters a herd it becomes a herd beast.
There is a welcoming song that binds them to the Covenant, and one to welcome other types of herd beast into the herd.
Rhino Rider par Vince Serrano

Image

7Tigers

Message par 7Tigers »

In french, interview SDC d'il y a 15 jours, partie RuneQuest à partir de la 9ème minute (jusqu'à la 12ème):

Livraison toujours prévue pour septembre / octobre pour la version physique.

Toujours pour le prochain Duck Point Pak de Stewart Stansfield (via the Jonstown Compendium):

Image

7Tigers

Message par 7Tigers »

En pdf, voici le recueil The Glorantha Songbook par Nick Brooke, à récupérer ici:
https://www.facebook.com/groups/glorant ... 280694772/

Extrait:
♫ Mothers: I see a little
Silhouetto of a Moon:
Jakaleel! Yanafal!
Let’s go travel and journey:
Thunderbolt and lightning,
Orlanth’s trying to frighten me!

Irrippi O! Irrippi O!
Irrippi O! Irrippi O!
Irrippi O! Deezola!
Danfive Xaron! (-on -on -on)

Teelo: I’m just a poor girl,
Nobody loves me.

Mothers: She’s just a poor girl
She’s got no family:
Take her Young Life
So our Goddess can be! ♫

Couverture par Dario Corallo:

Image

Sinon, David Scott et Jason Durall ont apporté quelques nouvelles précisions de règles:
https://basicroleplaying.org/topic/8399 ... ent-175348

Répondre