Précofoulancements participativement financés

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Saladdin
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Précofoulancements participativement financés

Message par Saladdin » sam. sept. 09, 2017 3:10 pm

Un whatmillième thread pour parler des financements participatifs en cours...

Cette fois, on commence avec...

Tiny Dungeon 2° édition.

Vous savez ce que ça vaut ? Les micro-settings ont l'air intéressants en tout cas... (et à titre personnel, j'adore la couverture)

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Saladdin
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Re: Précofoulancements participativement financés

Message par Saladdin » sam. sept. 09, 2017 3:22 pm

Carmody a écrit :
sam. sept. 09, 2017 3:10 pm
Savez vous ce qui est prévu question suivi de gamme sur Tales of the loop VO ?

Il y a quelques suppléments prévus lors du financement participatif qui sont encore à sortir :

- Mixtape of Mysteries, des scénarios inspirés par des chansons des années 80.
- Hometown Hack, qui permet de jouer dans sa propre ville.
- Things from the Flood, qui permet de jouer dans les années 90.

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Re: Précofoulancements participativement financés

Message par Sauriak » sam. sept. 09, 2017 5:19 pm

Saladdin a écrit :
sam. sept. 09, 2017 3:10 pm
Vous savez ce que ça vaut ? Les micro-settings ont l'air intéressants en tout cas... (et à titre personnel, j'adore la couverture)



Je ne sais pas ce qui va changer techniquement avec la seconde édition, mais j'ai la première en pdf.
Le concept est plus ancien mais proche de Dungeons & Delvers, à savoir un système ultra léger sur 1 à 3 D6.
Les tests sont résolus en lançant 2D6 et sur 5 ou 6 on a une réussite. Un Avantage donne +1D6, un Désavantage implique -1D6.
Un coup porté retire un 1pv, quelque soit l'arme et les PJ dispose de 4 à 6 pv suivant la race. (Humain, Fae, Gobelin, Nain, Salimar)
A la création, il y a un à deux traits raciaux à sélectionner. C'est un peu comme BoL en plus minimaliste.
La magie est tout aussi minimaliste, c'est au MJ de définir les sorts et leurs effets.

J'ai de loin préféré Tiny Frontiers (la version SF) qui est plus abouti et me fait penser que la seconde édition sera plus complète et illustrée que la première. La jolie couverture en est la preuve.
L'auteur a bossé en partenariat avec Nocturnal Media (Paladin)

Pour initier des débutants ou se faire une partie rapide sur un coin de table, avec juste 3D6 en poche et un stylo, c'est un système sympa.

J'ai opté pour la contribution à 25$ Softcover et les cartes de bestioles (+ 15$ de frais de port pour la France).

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Re: Précofoulancements participativement financés

Message par killerklown » dim. sept. 10, 2017 11:49 am

Saladdin a écrit :
sam. sept. 09, 2017 3:22 pm
Carmody a écrit :
sam. sept. 09, 2017 3:10 pm
Savez vous ce qui est prévu question suivi de gamme sur Tales of the loop VO ?

Il y a quelques suppléments prévus lors du financement participatif qui sont encore à sortir :

- Mixtape of Mysteries, des scénarios inspirés par des chansons des années 80.
- Hometown Hack, qui permet de jouer dans sa propre ville.
- Things from the Flood, qui permet de jouer dans les années 90.

Vache ! 3 sur 3 qui m'intéresseraient :bravo:
Flexirôliste™ à tendance jeu de rôle 90ies, Membre du groupe des VCAID6 (Vieux cons adeptes indécrottables du D6, fondé par Merlock)
http://emporio-caduto.blogspot.fr/

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Re: Précofoulancements participativement financés

Message par Udo Femi » dim. sept. 10, 2017 12:42 pm

Ouaip tout pareil.
Mon blog: http://www.udo-prod.com avec La Superclique gratuite et les Aventures Spears & Sandals d'Agôn !
Venez à l'UdoCon 2017

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Re: Précofoulancements participativement financés

Message par Carmody » dim. sept. 10, 2017 1:40 pm

Saladdin a écrit :
sam. sept. 09, 2017 3:22 pm
Carmody a écrit :
sam. sept. 09, 2017 3:10 pm
Savez vous ce qui est prévu question suivi de gamme sur Tales of the loop VO ?

Il y a quelques suppléments prévus lors du financement participatif qui sont encore à sortir :

- Mixtape of Mysteries, des scénarios inspirés par des chansons des années 80.
- Hometown Hack, qui permet de jouer dans sa propre ville.
- Things from the Flood, qui permet de jouer dans les années 90. 

Merci :-D

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Re: Précofoulancements participativement financés

Message par Sauriak » dim. sept. 10, 2017 7:53 pm

Quelques précisions concernant la seconde édition de Tiny Dungeon viennent de tomber par mail.
Je vous copie ça ci-dessous:

 What are the differences between Tiny Dungeon & Tiny Dungeon 2e?
Posted by Gallant Knight Games (Creator)

Hey!
We're moving along steadily towards our $30,000 Stretch Goal! We can only make it there with your help, so be sure to tell your friends or pass this Kickstarter along to your game groups!One of the most common questions we've gotten is what are the differences between Tiny Dungeon and Tiny Dungeon 2e. Well! We're going to answer that question now! Obviously there's a wide spread, so this is going to be a large update. We're also not going to preview mechanics in full, but we'll do those over several updates throughout the Kickstarter. Let's go!One of the big adjustments we made was in clarity of communication. The previous edition had some textual inconsistencies.By putting the game through repeated edits, rephrasing of troublesome rules text, and professional layout, the game will communicate easier with readers. We've also included a swath of optional rules designed to allow you to "dial" in on the experience you want Tiny Dungeon 2e to be. These optional rules are designated as such and called out throughout the book. They make the game less minimalist, but they're options that were frequently requested by the community or we felt helped to improve various aspects of the game. Some of the optional rules in the game are:

  • Two variant systems for experience, character progression and advancement
  • A system for Combat Zones (we'll talk more about this below). 
  • Prestige Traits - Traits that require other traits as requisites before you can take them and are very powerful.
  • Item Depletion - A minimalist system for managing wear and tear on items in a minimalist fashion. 
  • Item Tracking - A minimalist (and easy to use) system for managing tracking of your items and where they are on your person. 
All of the above are minimalist in their take. They slot in very nicely with Tiny Dungeon 2e, but they're also options that aren't necessarily required (and the game doesn't always rely on them). So, Combat Zones. In the original Tiny Dungeon 2e, Heavy Weapons have a 10 foot reach. It was a mechanical aspect that felt out of place (other than guiding theatre of the mind play) as the game doesn't push using a grid or miniatures. Hard numbers for distance only come up briefly (around movement distance and heavy weapons). In Tiny Dungeon 2e, we introduce the idea of Combat Zones. Combat Zones represent the distance between combatants in a minimalist, focused way that allows for theatre of the mind play (no grid map required) but makes the game more accessible for those who like visualization. Zones are an abstraction meant to make narrative play a bit easier. There are 3 Combat Zones. The three zones are: Close, Near and Far. Each Zone has rules that tell you which Weapons can be used there. To start, you place the enemies in the Close Zone. All combat revolves around the players perspective to the enemies. 
  • In the Close Zone, you can use Light Melee and Heavy Melee Weapons. This zone is for distances within 5 feet.
  • In the Near Zone, you can Heavy Melee Weapons and Ranged Weapons. This Zone is for distances between 5 feet and 10 feet. 
  • In the Far Zone, you can use Ranged Weapons. 
  • Spells or Magical Attacks are usable in any zone. 
  • A move action will move you between Zones. 
  • Enemies can use any attack from their Close Zone (even Ranged). This keeps it easy and simple for the GM, while keeping the perspective as one from the Adventurers. 
The goal of the Zones is to keep a fast, simple, abstraction of distance in combat so it's easier to tell the store, but the rule is totally optional. If you don't want to use the Combat Zones, they strip right out of the game. In Tiny Dungeon 2e, we also introduce new traits to the core of the game. Some of these new traits are: 
  • Armor Master
  • Barfighter
  • Beserker
  • Blacksmith
  • Cleave
  • Dark-fighter
  • Drunken Master
  • Lucky
  • Martial Artist
  • Quartermaster
The goal of the new traits is to open new character archetypes into play (such as martial artists, barbarians, and artisans). We've also added a Random Adventure / Plot Generation series of charts to aid the GM (written by the talented Greg Israel).There are also three new Heritages (Races in the old game), and we've tweaked and modified the older ones! The new Heritages are:
  • Karhu (Bear People)
  • Treefolk 
  • Lizardfolk
We've also tweaked some of the older races to make them feel a little more balanced. We'll go into details around that in a later update. In the original edition of Tiny Dungeon, the page count came out to around 18 pages. With the expansions and changes we've made, we're looking at 40 pages (of which 15 are optional rules). Obviously with layout, the amount of art we're putting in, and the bestiary, mount rules, and ship rules, the rules section will grow a bit more. However, the core player rules are still only 20 pages, and are unlikely to grow more than that!The goal is to provide options. At it's core, Tiny Dungeon 2e is just a refinement of the stylish, minimalist take on fantasy dungeon crawls that Tiny Dungeon was. We've just added some extra accouterments you can use to adjust the "volume" if you want!

 En résumé, la nouvelle édition va surtout clarifier quelques ambigüités et apporter des règles optionnelles, ce qui va porter le jeu à environ 40 pages.

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Re: Précofoulancements participativement financés

Message par PM » lun. sept. 11, 2017 9:49 am

SUPERHERO: 2044 RPG
We have put together an all star team of game designers and artists to create the perfect comic book themed role playing game.

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Alien Bestiary for 5E, Starfinder, and Pathfinder RPG
A massive tome of nearly 300 out-of-this-world creatures for 5E, Starfinder, and Pathfinder sci-fi and space adventures!

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SideQuests II: More Easy Adventure Modules for 5E DnD
Another collection of one-shot 5E Dungeons & Dragons adventures, designed to easily implement into your campaign setting.

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IDENTECO Core Rule Book
A new cyberpunk-themed tabletop roleplaying game where your identity has become the most valuable commodity on the planet.

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Re: Précofoulancements participativement financés

Message par PM » mar. sept. 12, 2017 10:08 am

Pathfinder Modern Adventures
Take up sword and gun to seek fame and fortune in this gritty fantasy game set in modern-day Earth.

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All for One: Satan's Playground
The horror of the Thirty Years' War gets a supernatural twist in this supplement for the All for One: Regime Diabolique RPG

(en attendant le KS pour le seconde édition du jeu, prévu pour plus tard cet automne)

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Henchmen - A Fate RPG campaign world.
A Fate Core campaign setting of villainous henchmen in a hero thwarts Doomsday device world.

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Metahumans Rising RPG Redux
Metahumans Rising is a tabletop role-playing game (RPG) embodying the drama, creativity and action of the superhero genre.

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Re: Précofoulancements participativement financés

Message par Uphir » mar. sept. 12, 2017 10:39 am

Ca c'est de l'illustration pink mohawk ou je ne m'y connais pas. J'arrive pas à savoir si je l'aime ou si je la trouve ridicule.

IDENTECO Core Rule Book
A new cyberpunk-themed tabletop roleplaying game where your identity has become the most valuable commodity on the planet.

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Re: Précofoulancements participativement financés

Message par Soner Du » mer. sept. 13, 2017 7:38 am

Burial Plots : un recueil d'aventures pour Cryptworld (le crypto-clone de Chill)

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Outre de financer le livre, la souscription permet d'obtenir à prix intéressant les différents livres des gammes Pacesetter de chez Goblinoid Games (Time Master, Rotworld, Cryptworld, Majus), en dur et pdf chez DrivethruRPG. Les paliers serviront à financer l'écran du jeu (à venir plus tard).
ImageImageImageImageImageImage
Aventures Cimmériennes : rétroclone howardien
Système 4C : rétroclone marveloïde
Delving Deeper VF : rétroclone au degré zéro

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Re: Précofoulancements participativement financés

Message par PM » jeu. sept. 14, 2017 9:18 am

Rubrique : depuis le temps tout les gens concernés doivent avoir oublié avoir pledgé....

Pour ceux qui veulent mélanger pulp et cthulheries (un peu à la façon de Pulp Cthulhu, quoi), un bouquin propose via KS il y a [**un certain temps**] fait son apparition officielle.

Raiders of R"lyeh

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Re: Précofoulancements participativement financés

Message par tauther » jeu. sept. 14, 2017 10:12 am

PM a écrit :
jeu. sept. 14, 2017 9:18 am
Rubrique : depuis le temps tout les gens concernés doivent avoir oublié avoir pledgé....

Pour ceux qui veulent mélanger pulp et cthulheries (un peu à la façon de Pulp Cthulhu, quoi), un bouquin propose via KS il y a [**un certain temps**] fait son apparition officielle.

Raiders of R"lyeh

Hum... Est ce une bonne nouvelle ou simplement une tentative de levee de cash afin de pouvoir faire imprimer le bouquin qu'on attend depuis for longtemps?

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Re: Précofoulancements participativement financés

Message par NathaDeux » jeu. sept. 14, 2017 1:53 pm

La photo retouchée, c'est quand même souvent dégueu ...
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Re: Précofoulancements participativement financés

Message par mornelarme » jeu. sept. 14, 2017 2:34 pm

Oh purée, j'avais complètement oublié!
Le PDF a été envoyé aux souscripteurs (tauther, tu l'as reçu?)?
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