Je pense que c'est normal, Fate demande un peu de pratique pour pouvoir faire ce genre de bidouillage (et l'intégration de la magie n'est jamais facile). Je conseille de faire une ou deux partie sans magie ou avec une magie préconçue (comme dans un des nombreux world of fate disponibles en pay-what-you-want) avant d'essayer.VigiloConfido a écrit : ↑dim. mars 22, 2020 12:17 am J'ai survolé Fate Condensed, autant je comprend les règles, autant j'ai du mal à comprendre comment émuler la magie, les méchas ou ce genre de chose dans des univers qui en ont...je crois que je vais retourner sur Fate Core qui doit expliquer ça mieux.
Fate core (disponible gratuitement) donne effectivement quelques exemple (p288 à 291), mon préféré est School of power qui est relativement facile a prendre en main et personnalisé :
Si tu veux bidouilller le système, le supplément Fate Toolkit (disponible gratuitement et légalement ici : https://fate-srd.com/fate-system-toolkit/introduction) est un complément intéressant à la lecture de Fate CoreExtra: Schools of Power
Permissions: One aspect that names which order you belong to
Costs: Aspect slot (for the permission), skill ranks (kind of), refresh
Your aspect allows you to take membership in one of several arcane orders. Those orders have a mini-sheet of their own, with aspects, skills, and stunts. Having a membership in an order lets you “adopt” part of the order’s character sheet as your own.
You can only belong to one order at a time, and leaving an order to join another is practically unheard of (read: interesting option for PCs to pursue over the course of a campaign).
The magical skills are Create, Destroy, Learn, and Change. Each order prioritizes them from Great to Average. Use the lower of the order’s skill rank or your Lore skill rank when you’re performing magical actions.The Black League
Aspects: Deception Is The Only Truth, The Dead Heed Us, Kill Your Betters Before They Kill You
Skills: Great (+4) Learn
Good (+3) Create
Fair (+2) Destroy
Average (+1) Change
Stunts:
Necromancy. +2 to any use of the Black League’s skills to affect corpses.
Keeping Secrets. Once per scene, you may reroll any Deceive skill roll and keep the best result.
Shadow Play. When using the Create skill, add an additional free invoke to any situation aspects you make involving darkness.
You get one free stunt from among those possessed by your order, and you can get more by spending refresh. You can invoke or be compelled by the order’s aspects as though they were your own.
You call on your magical skills when something makes the use of your mundane skills impossible. For example, if you can no longer interrogate a suspect because the torture has killed him, you’d make an overcome roll with Learn to discover what you need to know through magic. If someone is suffering a deep, dark depression that no normal care can address, create an advantage with Change to alter their mood.
Pour la gestion des véhicule de type mécha ou chasseur, le plus simple pour moi est de lui attribuer les éléments suivant :
- Un concept, un trouble + un aspect libre (optionnel)
- Une piste de stress + des conséquences (suivant sa robustesse, éventuellement symbolisé par un score de Physique)
- Une ou plusieurs prouesses
- Optionnel : une valeur d'arme et d'armure