J'ai relu depuis hier la nouvelle version text-only qui est vraiment moins belle mais qui se lit mieux imho.
Tu as ce tweet qui résume les principales caractéristiques du jeu par rapport à fitd
https://twitter.com/emanoelmelo/status/ ... 7369047041 :
No playbooks: your character role will be determined by their skill set and gear.
Instead of Actions, the players will choose between 4 Approaches and 12 Skills to overcome obstacles.
Gear can also help, specially Amplifications: Neural implants, cybernetic muscles, subdermal armor, etc. They can also generate Glitches, adding complications to the scene.
Cyberware is a special kind of Gear activated using Stress. It can give special permissions or be used to increase Effect or reduce Threat.
Glitches: a discernible dice rolled when using certain gear or approach. They bring complications when 1-3 is rolled.
Tu as toujours des éléments communs :
- la résolution avec les jets de d6
- la gestion des effects, stress, harm, consequences
mais je pense que cela aide de connaitre Fitd.
Il y a quand même moins de mécanismes (pas de turf, faction, actions downtime) et pas d'univers sous-jacent : on joue qu'un run.
Le coté très compact m'attire et la densité m'attire au contraire. Je n'apprécie pas les jeux verbeux. <= cela devrait te plaire
Au final, je le conseille.