Warior lvl 8 :
weapon training = 1 boon
combat prowless = +1d6
Avec combat expertise & combat mastery = 3 cibles ou 1 cible à +2d6
Si tu trigger forcefull strike = +1d6
Donc soit tu tappes une cible à 1 boon +3d6 (+4d6 avec de la chance), soit tu tappes trois cibles à 1 boon +1d6 (+2d6 avec de la chance).
Armes de guerrier :
Bastard sword or warhammer : 2d6, Two hand, Cumbersome
Battleaxe, flail, morning star, pick, or sword : 1d6 + 2, One hand
Glaive, halberd, or poleaxe : 1d6 + 2, Two hand, Reach + 1
Rogue lvl 8 :
trickery + dirty tricks + backstab x2 = 1 boon +4d6 sur une seul cible. (SI IL A SON BOON)
Armes de rogue :
Chain, cutlass, long knife, scourge, or small sword : 1d6, Off hand, Finesse
Rapier, saber, or scimitar : 1d6 + 1, One hand, Finesse
Whip : 1d3, Off hand, Finesse, reach + 1
EDIT : j'ai oublié exploit opportunity qui permet d'avoir un autre your complet, si tu as de la chance.
Après c'est un choix.
Anatta a écrit :- Le quick step du faune ne sert absolument à rien sans représentation tactique :
Quick Step When you use an action,
you can move 1 yard before or after
the action, provided your Speed is
greater than 0.
Attack with a Melee Weapon
You attack with a melee weapon you are wielding by swinging or throwing it at your target.
(...)
Choose one target creature or object. The target must be within your reach or, if you’re using a weapon with the thrown property (such as a javelin), within range of the weapon.
Reach
Larger creatures can reach farther than smaller ones, letting them attack or interact with things at a distance. A creature’s reach equals its Size rounded up to the nearest whole number. For example, a Size 1 or smaller creature can make an attack with a battleaxe against a target, or open a closed door, within 1 yard of it, while a Size 2 creature can do so within 2 yards of it.
Le quick step du faune lui sert à attaquer et immédiatement se mettre hors de portée d'une attaque de mêlée (puisque l'autre ne pourra pas faire un fast turn, donc le faune agira avant quoiqu'il arrive, que ce soit en fast ou en slow turn), ou rester hors de portée d'attaque et d'avoir l'initiative sur son adversaire (sauf face à un géant), pas besoin de représentation tactique à mon sens.