[WIP] Grandes Terreurs : Cthulhu chez les Soviets !

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Orlov
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Re: [WIP] Grandes Terreurs : Cthulhu chez les Soviets !

Message par Orlov »

On centralise ici les réponses des courageux qui se plient au quizz "Who are you in 1917 Russia"
Johan Scipion a écrit :
lun. janv. 23, 2017 3:52 pm
Ça va être fun, ça va être jeune, et vous allez tous mourir.
Projet JDRA: Grandes Terreurs: Cthulhu chez les Soviets et son C/R
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Sama64
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Re: [WIP] Grandes Terreurs : Cthulhu chez les Soviets !

Message par Sama64 »

j'imagine que vous avez déja jeté un oeil à ce bouquin :
Image
All is not well at Krasivyi Oktabyr-3, a collective farm hidden away in the wilds of central Russia. A fall-off in production has come to the attention of the Soviet authorities and communications are down. No one has a clue as to what is happening out there.

Despite the ravages of the Russian winter, someone must be sent to uncover the reasons for the slackening production and to deal with the situation. Vigilance is key, as there may be anti-Soviet agitators at work. Trust no one!

COLD HARVEST is a Call of Cthulhu scenario set at the height of Stalin’s Russia in the late 1930s. Players take on the role of NKVD agents from the People’s Commissariat For Internal Affairs, tasked with investigating strange happenings at Krasivyi Oktabyr-3.

Cold Harvest has been designed to be playable by one Keeper and one player, as well as for groups of between two to six players. Eight pre-generated investigators are included, allowing players to chose from a range of characters. Directions are also provided as to the role and duties of an NKVD officer, allowing players to quickly understand the motivations and responsibilities of their characters.

Throughout the scenario, guidance and roleplaying tips are provided for the Keeper, as well as advice for using other published Soviet-era scenarios with Cold Harvest to form a larger campaign set against the backdrop of Communist Russia.
si oui ça donne quoi ?
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Orlov
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Re: [WIP] Grandes Terreurs : Cthulhu chez les Soviets !

Message par Orlov »

Sama64 a écrit :
mar. mars 14, 2017 2:34 pm
j'imagine que vous avez déja jeté un oeil à ce bouquin :
COLD HARVEST
All is not well at Krasivyi Oktabyr-3, a collective farm hidden away in the wilds of central Russia. A fall-off in production has come to the attention of the Soviet authorities and communications are down. No one has a clue as to what is happening out there.

Despite the ravages of the Russian winter, someone must be sent to uncover the reasons for the slackening production and to deal with the situation. Vigilance is key, as there may be anti-Soviet agitators at work. Trust no one!

COLD HARVEST is a Call of Cthulhu scenario set at the height of Stalin’s Russia in the late 1930s. Players take on the role of NKVD agents from the People’s Commissariat For Internal Affairs, tasked with investigating strange happenings at Krasivyi Oktabyr-3.

Cold Harvest has been designed to be playable by one Keeper and one player, as well as for groups of between two to six players. Eight pre-generated investigators are included, allowing players to chose from a range of characters. Directions are also provided as to the role and duties of an NKVD officer, allowing players to quickly understand the motivations and responsibilities of their characters.

Throughout the scenario, guidance and roleplaying tips are provided for the Keeper, as well as advice for using other published Soviet-era scenarios with Cold Harvest to form a larger campaign set against the backdrop of Communist Russia.
si oui ça donne quoi ?
J'ai le pdf mais j'ai pas acheté en arbre mort.
C'est pas un mauvais scénario pour jouer dans l'URSS du moustachu. Le décor est bien campé et l'ambiance est pas mal rendue, mais il y a des trucs pas satisfaisants.
Le scénario propose deux accroches en fonction du degré de répression que doivent exercer les PJ. Dans le premier cas, je vois mal les PJ enquêter tant ils seront en train de mettre le village à feu et à sang.
Il y a des règles sur le climat qui sont encore punitives que celles des Montagnes Hallucinées (alors qu'on parle juste d'un octobre un peu froid).
Les règles pour le jeu en campagne sont minables (un jet de crédit tous les ans pour pas être arrêté, des jets de chance pour ne pas se prendre les 20+5 ou les neuf grammes de plomb !).
Johan Scipion a écrit :
lun. janv. 23, 2017 3:52 pm
Ça va être fun, ça va être jeune, et vous allez tous mourir.
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